Sidor

måndag 27 september 2010

Sötaste pyjamasen till lille Dotte!

Dottes byrålådor må vara fyllda till bredden, men pyjamaser är det faktiskt ont om... Så för första gången har jag faktiskt sytt något som vi verkligen var i behov av, inte bara något som föll mig in!


Mönster Meedoms Form 1 stl 68, med långa bem och lång ärm. Knäppning fram och jag kantade även benslutet fast att modellerna i boken inte brukar vara det.

Material Blå bomullsjersey med myror (fast det är SKALBAGGAR!) och röd muddväv till kantband. Blanka tryckknappar. Allt från Stoff och Stil.

+Bra+ Jag får nog säga att detta är det plagg jag blivit mest nöjd med hittills bland de saker jag sytt! Tycker färgerna passar så himla bra ihop. Kantband i benslut tycker jag också är riktigt snyggt, ser inte så tråkigt ut som vanlig mudd, och det hindrar små fötter från att krypa upp i benen (för det mesta...)

-Dåligt- Att jag vill ha en body i samma tyger! Kanske inte är något dåligt med det egentligen... Får se om det blåa tyget finns kvar nästa gång jag ska till Malmö! Skulle väldigt gärna velat ha röda knappar istället, tänk vad snyggt det hade varit! Undrar var man kan få tag på färgade tryckknappar till ett vettigt pris...? Har förstått att det kan vara ganska dyrt!

Inga kommentarer: