Sidor

tisdag 14 september 2010

En liten snabbis...

Fick äntligen hem min Ottobre-tidning igår, nr 6 från 2007. Hade från början beställt den för att jag ville ha ett mönster på en omlottbody, men nu har jag blivit helt förälskad i de söta små prematurkläderna också! Synd bara att man knappats önskar att man ska känna någon som får sina barn förtidigt... Fick själv Dotte i vecka 36 och det var jättejobbigt fast att det inte var speciellt förtidigt! Men, efter en stund så insåg jag: Kläder till Isis docka såklart! När jag får tid förståss...

Satt och bläddrade i tidningen med Isis i knät och hon gjorde då sin första egna beställning, en "Hilda-klänning med huva" ska det bli. Har redan börjat spåna på tyg och färger!

Jaja, nu ska jag sätta mig och sy ihop bodyn som jag klippt ut till Dotte. Har nämligen en vän som vill ha en till sin lille kille också, men jag får ju testa själv först så att de säkert blir bra!

3 kommentarer:

cecilia tipsar sa...

vad avundsjuk jag blir när jag läser om allt du kan sy! förstår inte hur jag kunde få mvg i syslöjd samtidigt som jag är så kass på att sy :)

Kajsa sa...

Tack så mycket! Jag hade själv kasst betyg i slöjd, har lärt mig själv sen ;)

Jennie sa...

Hej och tack för ditt besök på min blogg häromdagen! Ska bli kul att följa din blogg! :)
/Jennie, Den lilla gröna