Sidor

måndag 27 september 2010

Nu kan TVÅ små apor hoppa i sängen!

Jag vet att jag skrev tidigare att jag inte skulle blogga om Dottes Ap-kläder förrän luvjackan också var färdig... Men jag har så mycket annat som måste bli klart att just den har fått läggas åt sidan ett tag. Den saknar fortfarande foder. Men jag ville ändå visa upp byxorna och bodyn så att ni inte tror att det är helt dött här! I skrivande stund inser jag dock att jag glömt det fina symärket som ska sitta på byxbenet... Det måste ju verkligen åtgärdas!!







Mönster Bodyn är från Ottobre #6/2007 och byxorna är Meedoms form 2 där jag ritat om lite och bytt ut midjeresåren mot en riktigt bred mudd och även gjort benmuddarna bredare för att förlänga användningstiden. Allt i stl 68


Material Cremefärgad bomullsjersey med apor och brändorange velour samt bruna och brändorangea muddar/kantband, allt från Stoff och Stil.


+Bra+ Jag är väldigt glad för min första Ottobre-tidning som jag beställde. Ville ha den huvudsakligen för bodymönstret, men jag hittade massa annat fint i den som jag också vill sy! Är även nöjd med att jag för första gången vågademig på att ändra liiite i ett mönster och jag tror att byxorna kommer sitta bra på när Dotte kommit upp i stl 68.


-Dåligt- Att jag glömt sätta dit symärker och att jag inte fått klart jackan än! Fast som sagt så är det ju ändå förstort än så de är inte så bråttom... Hoppas att omlottknäppningen kommer sitta bra. Jag gjorde lite annorlunda mot hur det ska vara i mönstret och i vanliga fall så sitter ju de understa "omlottknapparna" nere på kantbandet runt låret... Men jag tycker det ser bra ut, och med Dottes go'a lår så blir det nog perfekt!

Inga kommentarer: