Sidor

torsdag 9 september 2010

Lekis-förkläde på gång!

Efter att flera gånger snubblat över så kallade lekis-förkläden eller förklädesklänningar på både Tradera och andra sybloggar så blev jag väldigt sugen på något sådant till Isis! Kom på att jag hade ett jättegulligt Pippi-tyg liggande som jag köpt för halva reapriset på Åhlens en gång. Ljusblå botten med de gamla hederliga Pippi-figurerna på, inte de nya från den tecknade filmen. Letade runt lite efter ett mönster, verkar som att många knepat ihop sina själv och så säker känner inte jag mig än... Till slut hittade jag detta från Svenska mönster och igår damp det ner i brevlådan! "Tyvärr" så var hela förklädet bara i ett stycke och eftersom jag varken hade snedslå eller knappar i rätt färg hemma så kunde jag inte göra mycket mer än att klippa ut och zick-zacka kanterna. Men det ska bli väldigt kul att se det färdiga resultatet!

Blir det bra så tänkte jag även göra ett i Stoff och Stils landskapatyg "Lilleputt", ser sååå himla gulligt ut! Vad tror ni??

Känns lite som att allt syeri har gått i stå för tillfället... Anledningen är att jag saknar något material till varenda projekt jag har i huvudet för tillfället. Egentligen hade det väl bara varit att åka iväg och inhandla de som behövs, men snart ska jag och en vän på Stoff och Stils VIP-kväll, och det känns roligare att vänta till dess! Trots allt bara en vecka kvar nu och jag har ändå en del tillklippning som jag kan "roa" mig med!

4 kommentarer:

Boel sa...

Kommer bli så himla fint! Det andra tyget var ju supersött också. Men du, en annan sak. När du länkar till något. Kan du inte göra så att man får länken öppnad i ett nytt fönster? Så man inte kommer bort från bloggen? Eller det funkar kanske inte på blogger? Puss!

Kajsa sa...

Tyvärr hittar jag ingen sådan inställning... Någon som vet ifall det går att fixa?

Anonym sa...

Virkar du också?

Kajsa sa...

Anonym: Det händer att jag virkar, annars är de mest stickning som gäller för mig om jag inte syr. Men det blir några "mormorsrutor" ibland :)