Sidor

fredag 10 september 2010

Det är bra att man inte har allt man behöver hemma...

För då passar man på att "Prova på"!

Eftersom jag saknar kantband och knappar till Isis förkläde så passade jag på att trixa lite på min maskin. Det ska ju som sagt vara vanliga knappar och knapphål på förklädet och jag har aldrig sytt något av det på maskin, förrän igår kväll! Blev ganska nöjd för att vara första gången, men efter att ha sett resultatet och läst det finstilta i manualen så ska jag sy lite färre stygn i steg 2 och 4 av knapphålet så att det blir snyggare på det riktiga plagget!

Vad tycks?

Hittade min Spöket Laban knappar i gömmorna när jag rotade och kom på varför jag köpte dem en gång. Hade fyndat en söt, grå velourklänning på rea till Isis för 20:-. Jättbra basplagg tyckte jag, men varför sätter man cerisa knappar på ett sådant plagg?! Då blir de ju helt plötsligt så begränsat med vilka tröjor och strumpbyxor man kan ha till! Spöket Laban är, eller VAR i alla fall då, väldigt populärt på barnkläder, så jag bytte helt enkelt ut knapparna och fick ett mycket mer användbart plagg!

Före och efter

2 kommentarer:

Anonym sa...

Syr du fast dina egna knappar?

Kajsa sa...

Ja, som sagt så har jag gjort det för hand innan, men nu har jag lärt mig att göra de på maskin! :)