Sidor

söndag 16 januari 2011

Vovvar

Denna tröjan borde jag egentligen inet visa upp än, men jag kan inet hålla mig! Den är en del i ett set till Dotte och jag är SÅ nöjd :) Jag vet inet riktigt varför, men allt blev bara så bra. Tror det har mycket med kantbanden att göra. Jag sydde med ena tvillingnålen ute på tröjtyget och andra uppe på kantbandet. Det blev så himla bra och så slipper man att första sömmen syns på insidan av tröjan (och det är ju sånt jag bryr mig om! Haha!) Kommer nog göra så mycket i fortsättningen med, en CoverPro med bandkantare ligger nämligen lååååångt in i framtiden...

Tyget köpte jag egentligen när Isis var liten (mindre...), men det blev inget sytt i det då. Egentligen tycker jag att det passar mycket bättre till en pojke, så det var väl bara bra att jag väntade.

Som sagt, fortsättning följer när det gäller denna tröjan!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Härliga kläder du syr. Kul att ha hittat hit!

Heartbeatdesign sa...

snyggt jobbat för att vara gjort utan bandkantare. Den maskinen ligger en bit in i min framtid också så jag övar och övar för att få det snyggt med vanlig maskin. Köper du färdigt kanband eller klipper du eget?