Sidor

söndag 16 januari 2011

Dregglisar!

Det var verkligen ett tag sen det hände något nytt här på bloggen! Fast det har faktiskt hänt en del i syhörnan, så nu tänkte jag köra ett litet bloggrace :)

Efter mycket om och men och en hel del misslyckande så har jag äntligen fått ihop ett eget dregglis-mönster... Längst ner i inlägget syns de två första jag sydde där modellen blev bra. Den ena matchar till Dotters ap-kläder och den andra till A:s svampbody. Dessa är dock sydda på min vanliga symaskin med "fuskoverlocken".

Nu har jag dock ääääntligen införskaffat en overlock-maskin!! Ska erkänna att jag faktiskt kände mig totalt lost när jag öppnade kartongen, det fanns ju typ ingenting som var likt en vanlig maskin... Förutom nålen då kanske :) Jaja, skam den som ger sig! Först ut blev en tröja till Dotte som kommer i nästa inlägg. Till de sydda ja sedan en matchande dregglis med svampar på.

Sist men inte minst så har de blivit en mössa med matchande dregglis också. Jag och Dotte skulle på mamma/bebis-träff innan jul med julklappslek för bebisarna. Jag hade över av det fina trolltyget (kommer blogga mer om även det sen...) och sydde därför detta set att ha med. Verkar som att det blev uppskattat :) Mössan är fodrad med interlock då den mer är tänkt som en vårmössa.










Inga kommentarer: