Sidor

söndag 16 januari 2011

Ännu mera svampar...

Ja, det blir sannerligen en hel del svampar här! Och det kommer MER så småningom... Anledningen är väl att vi var tre tjejkompisar som föll för de gulliga trycket, men det är bara JAG som syr! Alltså fick jag en hel del projekt på halsen :)

Här är en mössa till lille A. Han har ju påslakanset till sin vagn i samma färg och när han fick ny overall och hans mamma inet hittade någon mössa som matchade så sydde jag denna. Den passade till både overallen OCH påslakanet ju! På bilden är det dock min lille Dotte som står modell.

Mönstret gjorde jag själv genom att dissikera en mössa jag hade som jag tyckte satt bra. Är ganska nöjd med resultatet med tanke på att det är första gången jag ger mig på något sådant. Fodrade den med vit fleece så att den skulle vara riktigt varm och gosig!




Inga kommentarer: