Sidor

söndag 16 januari 2011

Svamptröjor!

Som jag nämnt tidigare så är jag väldigt förtjust i dessa svampar! Eller, ja, det är väl inet helt sant... Jag tycker de är fina att se på, men jag gillar inte kvalitten på tyget! Jerseyn är ganska stum i kvalitten och på bomullsväven så följer trycket inte trådriktningen speciellt fint. Men när jag nu köpr tyget så måste det ju användas!

Efter att jag sytt bodien till A så blev det en tröja till Isis. Jag ville inte ha den enfärgad utan gjorde ärmarna oreangea för att det skulle bli lite roligare. "Tyvärr" blev den så populär att den inte hamnade på bild förrän efter ganska många tvättar... Så på bilden ser den väl inte superfin ut längre.

Även Dotte fick matchande tröja fast i den andra färgsättningen. Denna fick petrolfärgade ärmar. Detta blev premiär för overlockmaskninen och jag säger bara: VILKEN SKILLNAD!! Det var t.o.m. så att sambon kom och tittade över axeln och sa att han helt plötsligt förstod varför jag gått och tjatat om den där maskinen :)

Jag gav mig på en ny utmaning här också, att göra en raglanärm med knappöppning på ena sidan. Har tittat lite på hur det kan se ut när min "idol" Bambuu brukar göra det och försökte sno ihop något liknande. Jag blev faktiskt väldigt nöjd, förutom att tryckknappen kom lite väl långt ner... Men med tanke på att Dotte ändå alltid har dregglis på sig så syns det ju ändå inte. Får tänka mer på placeringen till nästa gång helt enkelt!

Ska försöka få till en live-bild någon gång på syskonen i dessa tröjor :)







1 kommentar:

BamBuu sa...

Roligt att bli omnämnd som idol:) Och vad kul att se allt fint du har sytt! Svamptyget är ju verkligen urgulligt! Ser ut som du fick till knäppningen riktigt bra! Och så sötabarn i fina pyjamaser!

Ang. dregglismönster så blev det en hel del ändringar innan jag fick till det perfekta, men det är kul när man äntligen känner sig nöjd!
Ha det gott!
ps. kul att du är nöjd med din nya maskin, men vem skulle inte vara det? :)