Sidor

söndag 10 oktober 2010

Doppresenter!

Anledningen till att det varit lite tyst på bloggen på sistone är att jag sytt på doppresenter, inte så kul att avslöja i förväg då lille As mamma läser bloggen! Ja, det är förresten samma lille pojke som fått sakerna i inlägget innan. A är tydligen väldigt varm av sig när han sover, och hans mamma har beklagat sig lite över att sommarpyjamaserna med korta ärmar och ben inte finns kvar i affärerna längre. Då passade det väl perfekt att sy två sådana i doppresent?



Mönster Form 1 från Meedom med raglanärm och knäppning mitt fram, korta ärmar och ben i stl 68.

Material Bomullsjersey i färgen Stone med myror (fast även här är det faktiskt SKALBAGGAR) och limegrön muddväv till kantband. Bomullsinterlock i färgen Aqua med robotar och brändorange muddväv till kantband.

+Bra+ Precis som med bodyn i inlägget innan så tycker jag att dessa blev snäppet bättre än den jag provsydde till Dotte. Nu visste jag ju hur knäppningen skulle göras och vad jag ville småändra på jämfört med den första jag sydde.

-Dåligt- Tyvärr är det lite svårt att byta blöja på natten när man inte har knäppning i grenen... Men det brukar sällan behövas på Dotte numera och vad jag har förstått så sover lille A ganska mycket nu med, så det ska förhoppningsvis inte vara något problem!

1 kommentar:

Linda sa...

SUPER söta!! Vi blev jätteglada! O Affe sover till halv 6 -6 nästan varje dag så det är inga problem med "grenen" :)) TACK!!